Pages

~Ikatan Suci~

~Hafiz + Nadia = Iyad~

~Hafiz + Nadia = Abid~

Thursday, December 29, 2011

~New Life...~

Yup, sekarang saya sudah memasuki fasa kehidupan yang baru. Pada 11.12.11 yang lepas, saya selamat melahirkan seorang putera yang diberi nama Aliy Al-Iyad bin Ahmad Hafiz di Hospital Putrajaya...Alhamdulillah, saya dan en. hubby teramat bersyukur dengan anugerah yang diberikan oleh Allah kepada kami setelah genap usia perkahwinan kami setahun pada 02.12.11...
Iyad lahir genap2 pd usia kandungan 9 bulan 10 hari...kiranya awal 3 minggu dari due date iaitu 30.12.11...nak dijadikan cerita, saya dah alami contraction pada 1hb. Time tue xpk yang saya dah nak bersalin. Tapi makin lama makin sakit sampai saya xboleh nak tido. Awal nya en.hubby dah ajak pergi hospital, tapi saya xnak sbb saya takut x bersalin then saya kene admit lagi...huhuuhu..baru jer entry yg lepas (Fobia) saya duk ckp xnak kene admit lagi kecuali nk bersalin...start contraction pkul 4 pagi, saya bertahan sampai ke pkul 8.30 pagi...last2 xtahan sangat saya setuju tuk pg hospital...bila sampai di hospital doc ckp bukaan saya dah 3cm. ..Ya Robbi!!!...mau xterkejut, seb baik dtg cepat klau x naya jer klau terbersalin kat rumah...Akhir nya saya kena admit sbb doc ckp bila2 ms jer sy boleh bersalin...ok la..dlm rela xrela n ada rsa takut sy bersetuju tuk bermlm di hospital..makin petang sakit makin kurang, makin kurang dan makin kurang....huhuhuuu..bila mintak balik sbb xsakit n xda perubahan bukaan, doc xbagi...nak tau brp lama saya kena admit?? 8 hari wokeh...sampaikan family saya n family IL balik ke kg balik...kesian dorg, punye la dtg jauh2 sbb nk tgk cucu..dorg semua mintak saya balik bersalin di kg, tapi usahkan nk balik kg, umah sendiri pun doc xbagi balik...

2.12.11, genap la usia perkahwinan kami setahun, igt baby nk keluar pd tarikh tue, rupa nyer x...so, for anniversary kami tahun nie terpaksa lah celebrate kat hospital.... 8.12.11(Khamis) genap 8 hari saya kat hospital, dah xtahan boring duk hospital saya pun mintak kebenaran tuk balik...asal nya doc xbagi, tapi saya bg alasan rumah dekat ngan hospital n klau saya ada rasa sakit sikit2 saya akan cepat2 dtg...hehehe..then, dorg setuju...lega weh...saya dan en.hubby plan klau still xbersalin, hari Ahad kami nak balik kg...klau doc tau plan kami tue, cnfrm2 saya xbleh kuar lagi..uuhuuuhuu...

Sudah tertulis Iyad akan dilahirkan di Hospital Putrajaya, pagi Ahad jam 5.30 pagi saya mula rasa contraction... pukul 7.30 pagi baru kami pergi ke hospital, dan tepat jam 10.55 pagi Aliy Al-Iyad selamat dilahirkan....


"Alhamdulillah...terima kasih Ya Allah kerana memberi aku peluang untuk merasai nikmat mengandung, melahirkan dan menjadi seorang ibu....Aku bersyukur kepada-Mu Ya Allah...Kau jadikan lah anak aku seorang anak yang soleh, pandai dan berguna...berikan lah kesihatan yang terbaik buat dirinya Ya Allah...Amin"

No comments:

Post a Comment